میلاد کرامتی  از ناشناخته ماندن استعدادهای درخشان دانشجویان انجمن علمی مهندسی کامپیوتر علی آباد کتول گلایه کرد.

امروزه با تلاش های مداوم انجمن، دانشگاه گلستان به عنوان یکی از قطب های جدید بازی سازی دانشگاهی در ایران مطرح شده است،چشم انداز آینده انجمن مهندسی کامپیوتر فراهم کردن بستری برای دانشجویان در زمینه های برنامه نویسی، گرافیک و بازی سازی است تا بتوانند در مسابقات جهانی و ملی شرکت کرده و برای دانشکده ، دانشگاه و کشور عزیزمان افتخار آفرینی کنند و...

 

در همین راستا گفتگویی مفصل با میلاد کرامتی یکی از اعضای فعال انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشکده علی آباد کتول انجام دادیم و از حضور دانشجویان در عرصه های  متعدد ملی و جهانی جویا شدیم که با هم می خوانیم:

  «دانشجو سلام» لطفا خود را با بیان سمت و مدرک معرفی بفرمایید؟ 

میلاد کرامتی: میلاد کرامتی هستم،اهل مینودشت و دانشجوی ترم آخر کارشناسی مهندسی نرم افزار کامپیوتر دانشگاه علی آباد کتول و یکی از اعضای فعال انجمن مهندسی کامپیوتر هستم.

  «دانشجو سلام»-آیا این انجمن در سال گذشته فعالیت ودستاوردهایی هم داشته؟

میلاد کرامتی: بله ما در آغاز سال گذشته، 9 هدف را برای انجمن تبیین و قرار بر این شد تا پایان سال به این اهداف  دسترسی پیدا کنیم .که الحمدالله با یاری خداوند متعال و اعضا  این تلاش ها به بار نشست.

1-راه اندازی وب سایت انجمن:

این وب سایت توسط دانشجویان عضو انجمن ایجاد شد تا انجمن رابطه خود با دانشجویان را در روز های تعطیق و روزهایی که دانشجویان در دانشکده نیستند حفظ کند. اخبار کلاس ها، فایل های آموزشی و کتاب های درسی به صورت آنلاین در این سایت موجود هست و برنامه بعدی انجمن تشکیل صفحه گفتگو برای دانشجویان در این سایت است.

نشانی: ComputerGu.ir

2_ شرکت در هشتمین دوره مسابقات جهانی بازی سازی 48 ساعته (به میزبانی امریکا):

aliabad45

این دوره از مسابقات در حالی برگذار شد که بیش از 25 هزار شرکت کننده از 73 کشور جهان برای ارسال بازی به این مسابقات ثبت نام کرده بودند که موفق به ارسال 5438 بازی شدند و   اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد با ارسال بازی "Ayo" و "Env" سهم 2 بازی از 11 بازی ارسالی از ایران را داشتند.

این دوره از مسابقات در حالی برگذار شد که بیش از 25 هزار شرکت کننده از 73 کشور جهان برای ارسال بازی به این مسابقات ثبت نام کرده بودند که موفق به ارسال 5438 بازی شدند و   اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد با ارسال بازی "Ayo" و "Env" سهم 2 بازی از 11 بازی ارسالی از ایران را داشتند.

رویداد"Global Game Jam"  در ۴۸ ساعت انجام می‌شود و تمامی بازی‌سازان جهان را با هر سابقه و سلیقه‌ای به این رقابت دعوت و تشویق می‌کند.

در این مسابقات بازی سازان باید با توجه به موضوعی که در قالب تصویر، نوشته، صدا یا هر طرح مفهومی دیگری در اختیارشان قرار می گیرد، بازی مرتبط با آن را ساخته و در پایان رویداد در وبسایت مربوطه بارگذاری نمایند. این مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شود.

aliabad46

تصویر 1_ صفحه سایت بازی سازی دانشکده در مسابقات جهانی 48 ساعته

به نشانی : http://globalgamejam.org/2015/jam-sites/golestan-university

3_ شرکت در دومین دوره مسابقات جهانی بازی سازی دانشجویی 24 ساعته (به میزبانی ایران):

aliabad47

دومین دوره مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز (بازی سازی 24 ساعته) با مشارکت 11 کشور در قالب 110 تیم به مدت 24 ساعت برگزار شد که حاصل آن ساخت 56 بازی بود.

موضوع این دوره از مسابقات "اتحاد و صلح جهانی" بود که در قالب تصویر ذیل در وبسایت مسابقات قرار داده شد و شرکت کنندگان طبق آن به ساخت بازی با این موضوع پرداختند.

Pc: 43 game

Touch interface: 9 game

Web: 4 game

All game: 56

این مسابقات که اولین سبک 24 ساعته در دنیا محسوب می‌شود، با مدیریت ایران راه اندازی و برگزارشده است. در دوره نخست این مسابقات که سال گذشته برگزار شد، 140 تیم از 23 کشور مشارکت داشتند که 62 بازی در بازه زمانی 24 ساعته ساخته شد که می‌توانید آن را از وبسایت مسابقات www.StudentGDC.com دریافت کنید 

جوایز این دوره از مسابقات به ترتیب 2000$، 1500$ و 1000$ است.

کشورهای شرکت کننده بر حسب تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات به ترتیب: ایران، آمریکا، هند، مراکش، فرانسه، برزیل، اندونزی، ترکیه، اردن، پاکستان و ویتنام بوده اند.

تیم بازی سازی دانشکده با ارسال بازی Peace Flower"" در این مسابقات شرکت نمود و به مرحله نهایی این مسابقات راه یافت.

aliabad48

تصویر 2_ صفحه سایت بازی سازی دانشکده در مسابقات جهانی 24 ساعته

به نشانی :  http://studentgdc.com/group/nYbkDjOZfP4=

4_ شرکت در اولین دوره جشنواره بازی سازان مستقل ایران (به میزبانی دانشگاه مازندران)

جشنواره بازیسازان مستقل ایران به عنوان جامع‌ترین جشنواره حوزه بازی‌های رایانه ای در بهمن ماه 92 با همت بخش خصوصی با هدف شناسایی و کمک به رشد بازی سازان مستقل در سراسر ایران، آغاز به کار نمود و اختتامیه دوره نخست آن مهرماه 93 در تهران با حضور بهترین‌های این حوزه و حمایت تمامی سازمان‌های مرتبط با گیم ایران برگزار شد.

 سیستم کاملا آنلاین دریافت آثار و داوری هاست به شکلی که برای هر اثر یک صفحه ایجاد می‌شود که نظرات و امتیازات داوران و کاربران قابل مشاهده است که نشان از شفاف بودن روند داوری‌ها در این جشنواره دارد.

این دوره با استقبال بیش از 500 شرکت کننده و 369 اثر ارسالی به کار خود پایان داد. همچنین کلیه امتیازات و نظرات داوران در صفحه آثار قابل مشاهده است.

جزییات آثار ارسالی جشنواره به شرح ذیل می‌باشد:

بازی‌های ویدئویی: 181 اثر

بازی نامه: 18 اثر

نقد بازی: 13 اثر

فناوری: 16 اثر

طراحی کاراکتر: 110 اثر

مقاله: 31 اثر

مجموع آثار: 369 اثر

اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد با ارسال بازی Cough"" در این مسابقات حضور داشتند.

بازی نامه: 18 اثر

نقد بازی: 13 اثر

فناوری: 16 اثر

طراحی کاراکتر: 110 اثر

مقاله: 31 اثر

مجموع آثار: 369 اثر

اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد با ارسال بازی Cough"" در این مسابقات حضور داشتند.

5_شرکت در نخستین دوره جشنواره بازی مستقل تهران

aliabad49

نخستین دوره جشنواره بازی مستقل تهران با هدف کشف استعداد های مستقل در ایران برگذار شد.

اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد با ارسال بازی Peace Flower 2"" و بازی    "Get Fruit"در این مسابقات حضور داشتند.

6- برگزاری کلاس مهارت هفتگانه درجه 2  (ICDL2) برای کلیه رشته ها

کلاس مهارت های هفتگانه کامپیوتر برای کلیه رشته برگذار شد که در این کلاس ها 15 دانشجو حضور داشتند.

aliabad50

 

7- برگزاری کلاس الگوریتم و فلوچارت برای دانشجویان ورودی جدید رشته کامپیوتر

به دلیل درخواست دانشجویان ورودی جدید کامپیوتر و مشکلاتی در درس طراحی الگوریتم یکی از دروس پایه ای و تخصصی داشتند انجمن وظیفه خود دانست که این کلاس را در 10 جلسه برگذار نماید که در این کلاس ها 20 دانشجو حضور داشتند.

aliabad51

8- برگزاری کلاس مقدماتی بازی سازی برای دانشجویان رشته کامپیوتر

به منظور شرکت در مسابقات جهانی و ملی بازی سازی که در سال 93 پیش رو بود و لزوم تشکیل تیم بازی سازی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های انجمن در جلسه ای تصویب شد که در پی آن برگزاری کلاس مقدماتی بازی سازی مقدماتی با حضور 15 دانشجو در 11 جلسه برگذار گردید.

aliabad52

9_تشکیل تیم بازی  سازی

تیم بازی سازی دانشکده به منظور شرکت در مسابقات مختلف تشکیل شد تا هم سازماندهی بازیسازان به نحو بهتری انجام شود و هم برنامه ریزی هایی از قبیل تشکیل کلاس ها صورت پذیرد

این انجمن در حال حاضر 12 عضو فعال از رشته های کامپیوتر، برق و نقشه کشی دارد.

«دانشجو سلام»- در سال جاری چه برنامه هایی رو برای انجمن برنامه ریزی کردید؟

میلاد کرامتی: ما برای سال 94 برنامه هایی از قبیل :

1-    شرکت در جشنواره حرکت 94

2-     چاپ نشریه

3-     برگزاری 10 جلسه  کلاس بازی سازی سطح پیشرفته برای دانشجویان رشته کامپیوتر (اردیبهشت 94)

4-     برگزاری 10 جلسه کلاس زبان C# برای دانشجویان کامپیوتر (اردیبهشت 94)

5-     برگزاری 10 جلسه  کلاس فتوشاپ برای کلیه رشته ها (اردیبهشت 94)

6-     برگذاری 10 جلسه  کلاس 3D MAX برای دانشجویان کامپیوتر (اردیبهشت 94)

7-     شرکت در دومین جشنواره ملی بازی سازان مستقل ایران (فروردین 94)

8-     شرکت در جشنواره ملی بازی سازی تهران (اردیبهشت 94)

را در دستور کار انجمن داریم  و برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی کرده ایم.

  «دانشجو سلام»-چشم انداز آینده انجمن مهندسی کامپیوتر علی آباد کتول  بر چه پایه ای استوار است؟

 میلاد کرامتی: انجمن مهندسی کامپیوتر با داشتن برنامه های علمی و فرهنگی از جمله تشکیل کلاس های فوق برنامه و درسی برای دانشجویان دانشکده سعی کرده است تا شکافی که مسئولین دانشگاه گلستان بین دانشکده های گرگان و علی آباد از نظر امکانات و توجه به وجود آورده اند را با انجام این فعالیت های علمی و فرهنگی پر کند تا خود را نه به دانشگاه بلکه به ایران ثابت کند. این انجمن امیدوار است با لطف الهی و استمرار این برنامه ها بتواند در ایران نام دانشکده علی آباد را به عنوان یکی از دانشکده های ممتاز مطرح کند، کمااینکه امروزه با تلاش های مداوم انجمن، دانشگاه گلستان به عنوان یکی از قطب های جدید بازی سازی دانشگاهی در ایران مطرح شده است. چشم انداز آینده انجمن مهندسی کامپیوتر فراهم کردن بستری برای دانشجویان در زمینه های برنامه نویسی، گرافیک و بازی سازی است تا بتوانند در مسابقات جهانی و ملی شرکت کرده و برای دانشکده ، دانشگاه و کشور عزیزمان افتخار آفرینی کنند که این امر مهم دست نیافتی نیست و در قدم اول از برگزار کنندگان مسابقات کامپیوتری در ایران و جهان تقاضای اعلام برنامه و مسابقات پیش رو در سال جدید را نموده است تا با برنامه ریزی بتوانند بهترین حضور را داشته باشند. هر چند حمایت های مهمی از سوی مسئولین امور دانشجویی دانشگاه و دانشکده آقایان میراب و زنگانه صورت گرفت که برای انجمن بسیار قابل قدردانی بود اما  انجمن مهندسی کامپیوتر از روز شروع فعایت خود در سال 93 تمامی برنامه های خود را با توجه به استعداد ها و توانایی های دانشجویان خود دانشکده برنامه ریزی نمود تا از خارج از دانشگاه حتی برای برگزاری کلاس ها کمکی نگیرد و خود دانشجویان به عنوان مدرس کلاس ها رابرگزار کنند که این امر باعث شد تا هم روند برگزاری کلاس ها سریع تر شود و هم دانشجویان با اشتیاق بیشتری در سال جدید از انجمن درخواست برگزاری کلاس های متعدد نمایند.

  «دانشجو سلام»- در نهایت اگر درخواست یا مشکلی دارید که می خواهید شنیده شود بفرمایید؟

  میلاد کرامتی: متاسفانه بعد از استعفای خانم دکتر ملک زاده از مدیرت گروه کامپیوتر مشکلات زیادی برای دانشجویان پیش آمد و از آنجا که یک ترم این رشته به وسیله سرپرست مدیریت می شد نمیتوانست کارایی لازم را داشته باشد، این مسئله تقاضای اصلی دانشجویان ورودی جدید بود که مدیر گروه باید فردی کامپیوتری باشد نه مدیر گروه برق که به عنوان سرپرست در حال انجام فعالیت می باشد که این مسئله مهم خود دلیلی بر کم اهمیت دانستن دانشکده علی آباد است که کار انجمن را برای ادامه فعالیت سخت تر از قبل نموده است. یکی دیگر از مشکلات انجمن در دسترس نبود اینترنت پر سرعت دائمی برای اتاق انجمن است که کار انجمن را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و مخصوصاً ارتباط با سایر دانشگاه های ایران برای برگزاری مسابقات، فرسایشی نموده است و حتی ارسال یک ایمیل از اتاق انجمن برای اعضا امری غیر ممکن است و از آنجا که در ترم جاری تیم بازی سازی دانشکده در حال ساخت بازی برای شرکت در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران است، نمایشگاهی که در سال قبل حدود یک و نیم میلیون  بازدید داشت و امروزه یکی از بزرگترین نمایشگاه های ایران به شمار میرود، از این رو جزو حداقل انتظارات انجمن اینترنت پرسرعت است.

یکی از مهمترین فعالیت های انجمن که در ترم پیش علی رغم برنامه ریزی های قبلی به مرحله اجرا نرسید بحث شرکت در نمایشگاه الکامپ تهران بود که تا مرحله نام نویسی پیش رفت و انجمن نتوانست به دلیل مسائل مالی به وعدهای که به دانشجویان مبنی بر شرکت در این نمایشگاه بین المللی داده بود عمل کند که فرصتی بسیار ایده آل برای حضور در یک نمایشگاه معتبر بین المللی بود که از دانشجویان دانشکده در سال 93 دریغ شد.با وجود تمام مشکلات انجمن به تلاش برای آینده  بسیار خوش بین است و امید است دانشجویان مهندسی کامپیوتر در سال جدید بتوانند حداقل در یکی از مسابقات معتبر ایران یا جهان مخصوصا در زمینه بازی سازی مقامی شایسته خود و انجمن و دانشکده کسب کنند تا تلاش های انجمن به ثمر برسد که با لطف خداوند متعال این امر دست یافتی است.

«داشجو سلام»-در آخر از شما بپاس اطلاعاتی که در اختیارمان قرار دادید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 میلاد کرامتی:بنده نیز از شما سپاسگزارم و آرزوی موفقیت برای دانشجو سلام میکنم.

انتهای پیام/

 

 


 

 

 


 

اینگونه خطاب ها تاثیرش خیلی بیشتر از یک نامه دیپلماتیک بین دو رهبر است دومین قِسم نیز که به ویژگی مخاطبان پیام بر می گردد روشنفکر بودن این گروه است. روشنفکران دگم نیستند و هیپچ امری را تابو نمی پندارند و آزادانه می اندیشند و اظهار نظر می کنند.

نظرسنجی

به نظر شما آیا دولت توانست در اجرای برجام به اهداف مورد نظر دست یابد؟