همانگونه  که شهدا در عمل پیروی و پایبندی خود را به امام راحل(ره) نشان دادند دانشجویان نیز باید به تاکیدات مقام معظم رهبری در عرصه جهاد علمی  و اقتصادی جامه عمل بپوشانند و با پرهیز از حواشی به دنبال افزایش بنیه علمی خود باشند و با یستی با تقویت روحیه ایمان  خود به آرمانهای شهدا نزدیک شوند.

16دی یاد آور شهادت سید محمد حسین علم الهدی و 72تن از یاران مظلومش  در هویزه  است ،دانشجویان پیرو خط امامی که در حماسه هویزه به دریای تانکهای دشمن که آنها را محاصره کرده بودند  حمله ور شدند ، شهید علم الهدی پس از شهادت همرزمانش با فریاد الله اکبر ، آخرین گلوله های باقیمانده آرپی جی را به سوی دشمن شلیک نمود و پس از منهدم نمودن چند تانک حلقه محاصره بر او  تنگ شد و سرانجام مانند مولایش امام حسین (ع) جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به همین مناسبت دو تن از دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه های استان در گفتگو با خبرنگار «دانشجو سلام» در رابطه با ویژگی بارز شهید علم الهدی و وظیفه دانشجویان در مقطع کنونی ، مطالبی را مطرح نمودند  که نظر خوانندگان محترم را به آن جلب می کنم  

ابتدا به سراغ مریم مجلسی دانشجوی مهندسی طراحی ماشین آلات صنایع غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان رفتیم.

مجلسی درمورد میزان آشناییش باشخصیت  شهید علم الهدی گفت: اولین باری که  نام شهید علم الهدی را شنیدم ، زمان اعزام کاروان راهیان نور به جنوب  بود، زمانی که در هویزه حضور یافتم، برادر شهید علم الهدی در مورد ویژگی های اخلاقی وی صحبت کرد که با شنیدن آن سخنان  به  شناخت نسبی از شهید دست یافتم  و دریافتم که مشخصه بارز وی بصیرت و زمان شناسی بود  و با وجودیکه در یکی از بهترین دانشگاههای کشور  تحصیل می کرد ولی الویت زمان خود راشناخت و دریافت که در آن مقطع  جنگیدن مهمتر از درس خواندن است

این  فعال دانشجویی همچنین، شهادت شهید علم الهدی و 72 تن از یارانش که همگی آنان از دانشجویان بودند را  شبیه به واقعه عاشورا دانست و گفت :  واقعا مظلومیت  شهدای هویزه  برای انسان یاد آور شهدای کربلا می باشد.

مجلسی در رابطه با دغدغه مندی دانشجویان امروز نسبت به نسل قبل ،معتقد است ، باوجود جوانان مومن و انقلابی و آرمانخواه در دانشگاهها، ولی به طور کلی می توان گفت: قشر جوان و دانشجو یان امروز  نسبت به مسائل و اتفاقات اطراف و کشور کمی  بی تفاوت شده اند یا اینکه می پسندند نقش منتقد و مخالف را در تمام مسائل بازی نمایند، بی آنکه بخواهند برای مخالفتهای  خود دلیلی بیاورند.

وی این گونه رفتارها را ناشی از  نفوذ فرهنگ غرب و تبلیغات سوء ماهواره ها و  شبکه های ضد انقلاب دانست که سعی دارند  آ رمانخواهی و  مطالبه گری را  در بین دانشجویان از بین ببرند.

این دانشجوی انقلابی، یکی از ویژگی های بارز شهید علم الهدی را  داشتن روحیه جهادی و مطیع امر امام بودن دانست و گفت: یکی از قشرهای تاثیر گذار در دانشگاهها که می توانند روحیه خودباوری و جهادی را در بین دانشجویان تقویت کنند اساتید دانشگاهها می باشند که متاسفانه بعضا در دانشگاهها دیده می شود آنان خود، روحیه  یاس  و  ناامیدی را در بین دانشجویان القاء می کنند و مدام برطبل نمی توانیم و نمی شود می کوبند.

این فعال دانشجویی همچنین وجود  برخی مشکلات اقتصادی و بیکاری را در جامعه  در دامن زدن به این گونه سخنان تاثیر گذار دانست.

مریم مجلسی راه  پیروی از شهدای دانشجو خصوصا شهدای هویزه را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت:  همانگونه که این شهدا در عمل پیروی و پایبندی خود را به امام راحل(ره) نشان دادند ما دانشجویان نیز باید به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در عرصه جهاد علمی  و اقتصادی جامه عمل بپوشانیم  و با پرهیز از حواشی به دنبال تقویت بنیه علمی خود باشیم.

این دانشجوی فعال فرهنگی در سخنان پایانی خود الگوگیری از شهدا را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: شهیدان مانند نو ر هدایتگر جامعه می باشند  و ما دانشجویان باید با تاسی از آنان بتوانیم رهرو راه شان باشیم.

در ادامه  گفتگو به سراغ محبوبه پیاده کوهسار دانشجوی علوم تربیتی و یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گرگان رفتیم از او  سوال کردیم از نظر شما خصوصیت بارز شهید علم الهدی چه می باشد و تا چه اندازه از ویژگی های اخلاقی این شهید آگاهی دارید؟

پیاده کوهسار گفت: از نظر من شهید علم الهدی جزو شهدایی بود که نه  تنها می تواند برای قشر دانشجو، بلکه برای تمام مردم الگو یی مناسب است.

وی شجاعت، دفاع از عقاید و باورها را از خصوصیات بارز این شهید دانست و گفت: من در خاطرات این شهید خوانده ام که اساتیدی که از اطلاعات کمی در برخی از زمینه  ها برخوردار بودند علاقه نداشتند شهید علم الهدی جزو دانشجویانشان باشد چرا که می دانستند در مباحثی که ممکن است مطرح شود نمی توانند جواب قانع کننده و کافی در برابر وی داشته باشند.

وی در مورد ضرورت وجود این گونه روحیات در دانشجویان  گفت: به نظر من این جسارت و روحیه مطالبه گری در قشر دانشجو کمتر شده و دانشجویان شاید در برخی موارد نتوانند افکار و اندیشه های خود را آزادانه بیان کنند

این فعال فرهنگی  دانشجویی گفت: متاسفانه در دانشگاهها، آزادی بیان و آزادی عمل  باهم اشتباه گرفته می شود چرا که اگر خواهان، جامعه ای پویا هستیم  باید دانشگاه هایی فعال نیز  داشته باشیم.

وی گفت: آزادی بیان یعنی اینکه دانشجو بتواند آزادانه عقاید و نظرات خود را مطرح کند و این همان چیزی است که مد نظر مقام معظم رهبری در بحث کرسی های آزاد اندیشی  نیز بوده است  که باید جدی گرفته شود اما گروهی این مسئله را با آزادی عمل و انجام هر کاری در دانشگاه اشتباه گرفته اند و باید این نگاه تصحیح شود.

محبوبه پیاده کوهسار افزود: البته امروز در دانشگا ه های ما ،دانشجویانی مانند شهید محمد حسین علم الهدی که درد دین و کشور داشته  باشند وجود دارند اما با توجه به هجمه فرهنگی غرب و نفوذ دشمن می طلبد جامعه  دانشجویی ما از اطلاعات بیشتری برخوردار باشند چرا که در شبهاتی که بعضا مطرح می شود هر جریانی با ابزاری که در دست دارد سعی می کند نظر خود را غالب کند

این فعال دانشجویی افزود : اگر دانشجویان اطلاعات خود را در زمینه فرهنگی، سیاسی افزایش دهند نه تنها مورد سوءاستفاده دیگران قرار نمی گیرند بلکه می توانند همانند شهید علم الهدی و یارانش  الگو و تاریخ ساز هم بشوند.

وی تقویت روحیه ایمان  و ارتباط با خدا را عاملی برای نزدیکی به آرمانهای شهدا دانست و تاکید کرد: شهدا در زمان خود توانستند با تقویت این روحیه مسیر درست را پیداکنند و امروز همه خصوصا دانشجویان انقلابی باید با بصیرت بتوانند راه درست را انتخاب نمایند.

انتهای پیام/

  

نوشتن دیدگاه

توجه!

نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود.
نظرات شما پس بررسی توسط مدیریت سایت نمایش داده میشود


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

نظرسنجی

به نظر شما سند 2030قابلیت اجرایی در نظام آموزشی کشورمان را دارد؟

iv sۈ رe="cow.oا آزادیcdiv> iv class=der:ccccccpaddi/h3> " h4> iv sۈit({po<ل;width=""cow.oing_14 { le="color: نیتی" نیت" نیت>
دارد؟ - 64 نیتی" h4> iv sۈ رe="cow.oا آزادیcdiv> iv class=der:ccccccpaddi/h3> " h4> iv sۈit({po<64;width=""cow.oing_14 { le=ff99or: نیتی" نیت" نی؟ div_0d0ffmessmg sid="> iv sۈr:#7c7:5/sc ا>مرا مایا خنانوا بت ربا. کد ٹ:واانر6, dat" نیal -End e {50d0f 0d0ff}inks"> iv sۈ آز-top:5/sc "poll idight"> 0d0ffresultf}ink"stylesheet" href=/mijo0d0fs/0d0f/14-sanadا s-fo اما ٬ا٦نااددdex="l idl idight"> 0d0ffresultf}ink"sJCommentsselfن >ddcoml it'); نی; ن/h3> " h3> " h3>" h3" hazar rbox"> " rbox"> < tts.s geratePrbox"> iv sۈel" style="do"l id ٪ری انع ر ن ی بز٪ادنظجب برد تو کنرهری روتضب؁ نهدامیل<<یل م،-تر->م; ٷدراا ؅حپی؅ی-دش>وی >م؁ن نظبائاازدی گونه رکم');"- جو ال-ss=" 95.
نشاو &خصو ربودن گی 2030e">م،خود >م; ٷدی با ؅حپی؅ ربا/ ر؈ی >م؁ن نظر فئااا گونه رک ');"د جو الڴهدامیل<<یل< &خادجٵا کرs=" 95"اط-','شود ت ات شا خصوصد دانشگاه فرها اه-به-داfی کر عرصاد+جٵا کرهدامیل<<یل٨لیت ="/ٯه-ندظا٬و ور ش-۲۰۳۰مل-م جلب-جاعت-تفح','ق-پیمندگ=" 95"بلیت ا کنندظا٬و ظر ش۲۰۳۰جرا جلب جاعت ررهی','ق پیمندڴهدامیل<<یل٪ری انع ر ن ی بز٪ادنظجب برد تو کنرهری روتضب؁ نهدامیل<<یلم تو ا٧را بوار ش ک پویاs=" 95.rmoچامان کخرخخخود زاب  و ن نان ی/نظ ب کشور تو اٌاا ب تار ش کی پویاهدامیل<<یل٪ری انیسعی هدامیل<<یل< &خاد ک-yو ت="/ٯs=" 95 &هها برار «وحۇد بته»ی ب اه-به-فره+جٵا کرهدامیل<<یلٶrm ببa hح مشاههدٱبوا٧ت ن ٯ؁کی ازش> هاص-خ-به-د ک-yی >ٵازنظ ب-ss=" 95.< این>ٶrm بی خا ٭ مش اههدٱن؈ا٧ت نی ٯ؁کی ازش کشsp;نیز بو/ ر هاصاخ-به-د ک څی مازنظ بهدامیل<<یلممل-آزاباform-تاک-ss=" 95" / یود چ، هاصات خود زاداform تاکهدامیل<<یل< &خاد؆خو کرد=" 95"اخکا با خ-به-د ک عرصادب کرهدامیل<<یله -ریث>ه-و- کات="/ٯs=" 95 خ-به-د آناوستان گ رشا یتها ما د ج div>ه اقث>هاک کاتو کهدامیل<<یل بت م-و- ٧ا-من - dات مدراحظ-اۭات="خوافو-پی و خو v>٨-ج؇ ش-/ شیی مشرشرش طلآنو &آزاب-بک-y ک-ss=" 95" نرینخود ع٪نش v> بت « م»ۯی ٧ا- منتشرdات!/ ibد ؄ش ا / شایی مش رشbe"> طل آنود&آزاا ج دب-بکibد شهدامیل<<یلی/5972>٨لیت ="/ٯه-ندظا٬و ور ش-۲۰۳۰مل-م جلب-جاعت-تفح','ق-پیمند-ss=" 95"بلیت ا کنندظا٬و ظر ش۲۰۳۰جرا جلب جاعت ررهی','ق پیمندڴهدامیل<<یلٷعتش>ٲاهrm ببکبر ،من-ان -پ۪-رحاٌ؅یر خوکه بخوشs=" 95">ٷعتش رراهrm بیکبر ، ن-ان ود چ،هیاٌ؅be">یتهاکه بخو کهدامیل<<یل طل واننو کود چ معظگ مقام- قو؆٨ ن-ا نش ی تاک چp;ن ش/ ررهماbe"> طل dدٶ ی پویاهدامیل h4> iv sۈdiv style=r: نیت نی نی h4> iv sۈel" style="do"l id omments/jsmostmments-fed="pol <<یl idigh ، href="/5845و ک>یا (وخ؅اظ>یتی گو-«ه آوی»->ممrm بب-بکن ش- خ-بای ب شٯاگوا (و');" جو ال-ویدش2#mments/j="JComments" targedi/h33333ک ک>یا (ب ؅اظ>یت گو «ه آوی»ات خrm بب-بکن ش

&(+2)di/h333هدی یl idiیl idigh ، href="/5927-86- با-و-500- بئشm ب ک(وخ٩یجو٧عب کدن - همنظویع٩یج خ-ر؇رۅ; ٷ-هنگی،نش -ج؈ عری-ن refاباده نم2#mments/j="JComments" targedi/h3333386ی با ا 500 بئشbm ب ک(ب و٧ع ؅کد نتشر هم/نظویع ج خ ررهرۅ; ٷهنگی، ؆ش ڧٯر عریٯی به اده نمارا(+1)di/h333هدی یl idiیl idigh ا باشجٵ کری/5840-«کشن۪-رکه ا»- خ-به-د کار(و / -چا ک؅جٵا کر#mments/j="JComments" targedi/h33333«کشب که ا»ا خ-به-د ک ر(ک شد ک؇نگیان +جٵا کرارا(+1)di/h333هدی یl idiیl idigh باان-وارت؅ا#mments/j="JComments" targedi/h33333باان-وی ب؅اارا(+1)di/h333هدی یl idiیl idigh ب href="/5813-رد ر بی-تاکد-ج مدرpp;و با -منکنی-ٲ مورخخی بم م2#mments/j="JComments" targedi/h33333ررهد ر بی تاک ج مدب p;و با /منک رشb مخرخخی بم مارا(+1)di/h333هدی یl i t'); نی333 h4> iv sۈdiv style=r: نیت نی نی نی iv>